Dagens pass...

Red Lillen idag och kan säga att jag var helt lyrisk efter ridpasset... Han var så jävla fin och så sammarbetsvillig... Red i ridhuset och var inte direkt ensam faktiskt... två ponnyer och så Sandra och Lady, men Lillen skötte sig jätte bra ändå och jag kunde få honom att koncentra sig på mig och bara mig :)

red mkt längs fyrkanten och med att han skulle tänka framåt och om problem kom upp så löstes dom framåt. Jobbade med lite bredare händer just för att lyckas ramma in honom lite xtra och dels hjälpa honom... han svarade bra på det och tog stöd och sänkte nacken och välvde ryggen fint :)

Galoppen lyckades vi oxå få till även om det var flera i ridhuset och han fattade rätt hela tiden denna gången, HÄRLIGT!!!

Sen skrittade vi av dom ute en stund... Så allt som allt blev det väl 40 min ridning idag men med en hel del skrittjobb...
Är som sagt jätte nöjd med honom idag och kändes som han har gjort ett jätte kliv i utbildningen :)

Nått som däremot inte var lika kul är att han har tappat en sko, skit keligt men smsade hovslagaren så hoppas han kan komma så fort som möjligt... Han har väl dragit av den i hagen när han lekt det lilla pyret...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0