Fredagens pass...

Vi kör först dagens pass som gäller för idag...Kan säga att jag är så otroligt nöjd med båda hästarna så åå vad dom var fina idag...

Börjar med Lillen iom att han  fick börja med jobbet idag... Red ut med Sandra och Lady... Blev att vi red runt halva berget och sen vände då på andra sidan höll dom på att fälla träd och kändes inte riktigt lockande att rida dit med Lillen och förstöra ett fint förtroende... Så vi höll oss på den fina grus/travslingan...
Hade bestämt mig innan vi red att jag skulle ta lite galopp idag iom att han får faktiskt inte plats i ridhuset med sin galopp - Härligt att kunna säga det hahaha... Och sen så vill jag åt framåtbjudningen som dom får ute i naturen...

Han var super fin, han tog stundtals gånger stöd och var fin å rund i skritten och traven. Kan säga er att han ändrat traven enormt sen han fick framskor!!! Såna stora gångarter hästen har och jag hade faktiskt problem med att rida i dom men jag klagar verkligen inte !!!

Sen så fattade jag galopp och bara rullade på vi låg några meter före Sandra å Lady hela tiden men det rörde inte Lillen i ryggen alls utan han galopperade på så glatt :)

Sen var det skrittpaus en bit innan vi vände hemåt och då bad jag Sandra ligga före för att se vad Lillen gjorde... Vi fattade galopp och Lillen rullade på igen, nu däremot fick han lite av dethär tävlingstänket och låg på mera och även fick ÄNNU större galopp men han var fullt kontrollerbar och vi låg jämnsides och galopperade utan nån hets eller nått en liten bit...

Sån härlig känsla att nu äntligen får jag galoppera min unghäst och han gör det så bra!!!

Men shit vilken galopp han har, stor som ett hus och jag som är van vid Sessan mindre gångarter och den snabba kvicka galoppen, nu har man en JÄTTE galopp som jag knappt vet hur man rider i hahaha... Omställning eller vad?!

Och så Sessan... Hon var som en dröm på linan idag... Hon var verkligen perfekt precis så som jag vill ha henne... Jobb i varje steg hon tar och ett lugn där hon inväntar ett nytt kommando från mig hela tiden... Lovely....
Gjorde några travökningar på spåret och Sessan har en vis tendens att bli lite hög i formen och rinna iväg för mig båda på lina och uppsuttet men nu så kom verkligen ökningen bakifrån och även bakbenen visade register...
Hon har verkligen släppt riktigt bra och tror som sagt att kombinationen att jobba mkt på marken, skrittturerna ut ger resultat nu :)

imån vilar hästarna då jag inte hinner rida nån av dom tyvärr... Men Lillen skulle ändå vila och Sessan får röra på sig i övermån istället...

pics from today






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0