Lycklig <3

Kan säga att jag utstrålade stolthet och glädje när vi var klara med hoppningen idag... När jag fick skritta av Lillen på gårdsplanen så kom det ett lyckorus att detta är verkligen min häst... Att jag får ha en sån bra och lovande unghäst är igentligen helt sjuk och det kunde jag inte ana för 3 års sen...
Och att jag hade det i mig att lyckas matcha en unghäst till test är fortfarande helt oförstående känner jag.... Visst jag vet det här med inridning osv men hur man lyckas matcha en unghäst till ett som i nuläget 3 årstest hade jag ingen anning om och nu har jag en 3 åring som även är STOR som jag lyckats matcha riktigt bra...

Känner mig så stolt å lycklig när jag lastade ur hemma och ledde in honom i stallet... Detta är min häst <3



Men iaf han hoppade riktigt bra och oxern låg väl på 120 innan vi sänkte igen, tränaren tyckte att han var en trevlig typ och en modern och fin kropp och visa Quite Easy hästar kan vara lite problem med över bakdelen men han tyckte att lillen hade ett riktigt bra ländparti och ja tror han gillade nog honom rätt mkt :)

Han sa även att man såg att han var mkt hanterad och utbildad då han visste precis vad vi ville... och lyssnade hela tiden på oss...

lastningen gick bra, Lillen är ju en sån häst som inte är rädd för transporten utan han förstår inte vrf man måste gå in med hela kroppen... Utan han traskar in med halva kroppen sen får man liksom med lina trycka lite då och då tills han är inne...
Enda nackdelen med dagen är att han ställde sig två ggr rejält på min fot som nu är blå och jag kan inte röra två tår så är det inte bättre imån så åker vi och kollar den... Vill inte att nått ska läka fel om det är nån spricka eller så...



Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

vilken snygging!

2011-05-01 @ 11:45:30
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0