Dagens pass...

Orkade faktiskt att ta ner Sessan till ridhuset och tömköra lite idag... Eller inte så lite heller, höll nog på säkert en 45 min.... Jobbade mkt med att hon skulle jobba i rätt låg form och inställd mao verkligen ha henne på yttertöm även när hon ställer inåt... Är skitsvårt att ställa inåt när man tömkör nämligen...

Vänstervarvet var hon klockren i hela tiden, även om hon var lite små bekväm i öppnorna men blev bättre när jag tog ett lite dressyrspö och slog på min jacka när hon latade till det... Även galoppen här var hon jätte fin i... Mkt övergångar mellan skritt - trav och sen trav-galopp som gjorde i fin form...

Högervarvet är ju lite mera att ta i när vi tömkör mest för att jag är högerhänt och blir lätt trött i vänsterarmen som blir våran ytter... Men tillslut så fick jag till det och hon började jobba här oxå... Men det tog sin lilla stund vill jag lova och en hel del stegrande osv oxå... Men sen gick hon som en klocka... i galoppen fick jag oxå till det... Däremot var hon inte helt 100 med övergångarna mellan trav-galopp... Fattade ofta fel och ibland kors... Men det är lite pga jag får henne för mkt på yttertöm osv... Men tillslut gick detta oxå...


Fick verkligen igenom det jag ville idag och Sessan var ändå med på noterna... Tror faktiskt att hon ska få gå på töm imån igen eller bara skrittas ut... Får se lite hur ryggen är... Det tog nämligen en hel del på höfterna och ryggen idag att tömköra.. kände det i slutet på passet nämligen...

Hade gärna filmat detta passet men glömde kameran men tar med den till stallet imån så får ni er en snutt om jag tömkör :)


 
 
Lite jobb paus :)
 
Nått som händer :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0