Djupsnö

Stallet idag då... kör eftermiddags passet iom ní vet om morgonpasset... Gick faktiskt igenom staketet i hagen idag... spände trådarna och såg att alla stolpar var hela osv... och det var dom...

Red hästarna in från hagen oxå eller red på Sessan och lillen gick som handhäst... Gör ju detta i endast grimma på dom båda och går alltid bra även idag även om vi blev satta på prov... Först lyckades dad låsa upp bilen precis när jag skrittar förbi vilket resulterar i att Sessan hoppar till lite och Lillen blir nervös... Sen kommer det ut en stor rackans hund från gården där hästarnas hage ligger och Lillen som älskar att LEKA med hundar börjar stirra lite men jag fick över hans koncentration till mig... Då tycker hunden att den sak leka med pappa och nästan hoppar på honom i vilket pappa kommer åt tutan och hästarna blir stirriga... Men hurra tänkte jag... Sessan lugnade ner sig så fort hon fick en klapp på halsen... Lillen däremot var nervös hela vägen in till stallet... Spelade ingen roll att jag pratade lugnt med honom eller klappade honom på halsen... Det var läskigt tyckte han... Men allt gick bra ändå...


Red ut Sessan sen runt Lilla berget denna gången... Fick pulsa rätt mkt eller rättare sagt hela tiden och släppte fint i bakdelen i slutet... Det ger så grymt mkt det här med snö:) Skrittade över ett fält med ca 40 cm snö kanske mera och sen travade över ett annat och sista fältet blev det galopp i djupsnö... Jobbigt men så otrolig härlig känsla :)
Är riktigt nöjd med henne idag och hon kändes riktigt fräsch :) Strechade henne när jag kom tillbaka och det starka linimentet på benen oxå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0