Stable...

Stallet idag kan bara beskrivas såhär - djävulusiskt fruktansvärt bitande kallt... asså jag skämtar inte... i början var det helt ok men sen när jag stack ut så höll jag bokstavligttalat på att dö sista 20-25 min... Skulle ju bestämt skritta ut Sessan kanske inte det smartaste men hade ju prackat på sessan en heldel och mig själv oxå... okay visade sig sen att jag hade för lite på mig och hade behövt en mössa... Gick ju bra så länge det var medvind och vi smög fram på det hala underlaget och hade det riktigt mysigt faktiskt... Snö, månsken och "varmt"...
Sen när jag fick motvind så var det ett rent helvete... min GPA speed air gav men en redig brain freeze där det slutade med att jag drog upp den stora kragen och gömde mig typ och lät Sessan skritta vidare... Hon vet ju att hon ska hem...

Var helt genomfrusen när jag kom tillbaka och tror jag säkert var ute i över 1 timme och red runt berget... Agnes trodde inte på mig när jag sa det... Imponerade som hon sa... Korkat skulle jag kalla det... Men Sessan behövde komma ut och skritta 45 min i ridhuset på långa tyglar nää tack... Trimma där blir det imån... Jag har ju trots allt klarat alla andra svenska vintrar utan ridhus så klarar en dag utan oxå haha...

Sessan skötte sig helt ok.. hade lite problem med underlaget men hon ska ändå skos om snart så ska se om hovslagaren ska sätta 4 broddar i framskona iaf... se om det även blir bak, är lite tveksamt till det iom tramprisken men hon går ju ändå alltid med boots på ute så kanske funkar ändå... Vill ju inte att ska sträcka sig och här är det ren is överallt... suck...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0