stallet...

Blev tömkörning idag :) även om det var folk i ridhuset så gick det riktigt bra :)
Har ju för er som inte vet tömkört en hel del, vart med i kurser och när jag jobbade som groom så tömkörde jag även dom hästarna...Tycker detta är ett grymt sätt att se hästen jobba från marken och verkligen lära sig hästens rörelsemönster och då är det även lättare att se om det är nått fel nångång... iom att jag har tömkört sessan en del så kan jag göra iprincip allt som gör jag i ridningen, även om det är lite svårt när man inte tömkört ordentligt på snart ett år... så man var ju lite ringrostig men Sessan var med på noterna...
Hon brukar annars vara lite små krånlig när vi haft uppehåll från tömkörningen men inte idag, visst hon satte sig emot ibland men annars tog hon jobbet bra :)

Jobbade rätt länge och mest med att få henne i låg form men även kunna plocka upp till rätt hög samling... Mkt öppnor och förvända slutor... i galoppen så var det mkt med raktriktningen men även samling på på små volter...

Avslutade det hela med lugn trav över 3 bommar där hon fick sträcka på steget lite grann...

Är grym,t nöjd med henne idag och tror faktiskt jag ska försöka få in 2-3 såna här pass i veckan (minst) ... Vet att hon mår så bra och går jätte bra när jag har med detta i träningen... och nu är det super när det är så kallt för då håller jag oxå värmen hihi...

Bild från 1 april 2009 - Lillen & Sessan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0