Veckan pass...

Skriver ihop lite snabbt om hur hästarna har gått dessa dagarna jag inte skrivit :)

Tisdag: Blev det lite lättare dressyr i ridhuset... mkt fokus på att hon skulle vänta och slappna av i dom olika momenten... Framför allt i den förvända galoppen som jag red mkt i... Hon var RIKTIGT RIKTIGT fin och var med på noterna hela tiden :) det gillar jag starkt när dom är det...

Onsdag:Så vilade dom faktiskt... Hade verkligen ingen lust att ta ut nån av dom och efter jag hade mockat och fixat fodret så hade Sessan ställt sig vid boxdörren och halvsov...+ att det var träningar i ridhuset... 
Lillen vilar ju så han ska ändå inte nånstans + att det är svinhalt så han kan bara gå i ridhuset eller ängarna så han fick stå inne oxå... 


 Torsdag: - stod inne hela dagen pga vädret...
 Snöstorm under natten och förmiddagen så planen var att rida inne av säkerhetssjäl... MEN det slutade under eftermiddan så jag och Sessan tog oss en tur runt berget och istället för rida på vägarna så travade och galopperade vi på snötäckta ängar... Asså det måste verkligen vara det bästa som finns... Nysnö och månljus = perfekt... Sessan fick pulsa på rätt bra och tyckte nog det var jobbigt i slutet men hon behövde få lyfta lite extra på tassarna :)

Lillen fick inte hänga med iom att det är så halt på vägarna...

Fredag: Tanken var att rida ut men när jag var klar med stallet så började det snöa som bara den och blåsa oxå så fick bli lite lättare dressyr i ridhuset oxå... Jobbade mkt på en stor 8 där jag varje gång jag var i mitten ryggade och sen fram i trav, galopp eller förvänd galopp... Hon var fin idag oxå men låg lite på i slutet när jag bad henne om jobb men släppte tillslut... Gjorde även en del fram och bakdelsvändningar... Gick bra det oxå men hon är något instabil i bakkärran och sladdar lite men det är bara att jobba på :)

Sådär det var passen som jag glömt skriva om...

Tanken är att rida ut mest i helgen och iaf en av dagarna ska Lillen få hänga med... bara han inte halkar och slår halvt ihjäl sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0