ändrade planer...

Det blev lite ändringar i ridschemat idag... det ösregnade och blåste som bara den så jag och Malin tog och trimmade våra fyrbenta djur i ridhuset istället... RIDHUS ÄR GULDVÄRT :P....

Sessan däremot var inte alls rolig första delen av passat, gick emot och lyssnade inte alls på mig så istället för att bröja bråka med henne så tog jag på gramanen och började om hela passet... Och även MED gramanen var det jobbigt att få koll på henne.. .Ena stunden var rumpan där och andra här osv... Var hal som en ål den lilla damen idag... Så var mkt skritt jobb och framdelsväningar och bakdelsväningar... Sen i galoppen var det bara att nöta och nöta... GAlopperade henne rätt mkt men mkt varierat jobb... Öka, minska osv.. En del byten och förvändgalopp... Ja rätt mkt jobb helt enkelt och hon var rätt fin i slutet och lyssnade på mig istället för att göra tvärtemot...

Red lite längre än vanligt just för att få loss det värsta iaf och det fick jag... Sen att jag var död efteråt är ju en annan femma :O

Så om vädret är ok imån så tar jag mig en tur ut... Fast kom på nu att jag lär vara i stallet när det är mörkt imån så blir la trim då oxå i ridhuset... Stackars prinsessan endast ridhus än så länge denna veckan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0