Dagens pass

Blev ridhuset idag igen för Sessan... tror det typ är fjärde dan i rad nu men vädret har inte tillåtit nått annat här nere...

Blev ungefär samma jobb som igår men la mkt mera tid på galoppen... Var mkt med förvänd på volt och att bytena skulle ske med rak häst... Hon överböjer ju sig lätt när hon byter men fick till det riktigt bra... Jobbade även mkt med öka och minska volten både i rättvänd och förvänd galopp...
Är riktigt nöjd med galoppen faktiskt och fick tom till galoppökningarna... ni vet sådär härliga så hästar tar för sig och man känner uppförsbacken :)

Skritten var sådär... Hon stod emot en del och slingrade sig idag igen men tillslut så fick jag någorlunda sådär kontroll över alla delarna :P


Traven var ok... bäst var den när jag travade av faktiskt och la ner henne... Hon har ju börjat gå i sån hög form nu och skit svår att lägga ner helt plötsligt så där ligger eg huvudfokuset i jobben men som sagt skit svårt nu...

Satt faktiskt med gramanen idag igen... Kommer åt henne bättre då och behövde lite xtra hjälp... pch jag säger som jag alltid sagt... lite hjälp på traven har ingen dött av...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0