Medryttare...

Sådär nu är jag hemma igen... eller ok har varit hemma en stund men har lagat lite middag oxå... Ska äta om en liten stund så passar på att uppdatera er om dagen lite...

Ni är säkert nyfikna på hur det gick med tjejen som kom och provred... JODÅ det gick bra... Sessn är ingen lätt häst som ni säkert förstått vid det här laget och när jag red fram henne idag så kände jag hur hon bara tickade som en bomb... Men sen bara plötsligt blev helt tom :O lite gunghäst känsla som jag brukar kalla det... man kommer liksom ingen vart...

Men tjej tyckte jag red henne bra, hon kände på henne lite lätt och krävde ingetting så utan liksom bara red henne för att känna efter... OCH det gillar jag... Jag vill inte ha någon som plötsligt ska hålla på att trycka dit hästen osv för att visa vad hon/han kan.. För i mina ögon kan dom ingetting då...

Och hon log mest när Sessan gjorde sina små saker och kände själv att hon var speciell att rida och tog henne för vad hon var... DET GILLAS!!!

Så nu har Sessan medryttare igen... Hoppas denna gången det håller och känns som hon här verkligen vill komma och rida och är seriös... Det är ju allt annat än vad man kunde säga om den andra tjejen som red henne typ 4 ggr om ens det... Det är såna som tror vi med hästar håller på med välgörenhet när vi letar medryttare... Visst är vi tacksamma för hjälp men att det endast ska passa medryttaren att komma när amn känner för det är inte ok...
Det är ju ändå ett samarbete mellan ägare och medryttare...

Men som sagt hon här känns seriös och Sessan verkade nöjd så vi kör en provomgång så både hon och jag får känna efter :)

Hon ska ha henne första gången på Fredag :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Lycka till med din nya medryttare! Hoppas hon gillar att mocka och fixa mat till dina hästar...

2010-11-02 @ 23:22:16
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0