Täckes Skrädderi

Min kära svarta fara hade även lyckats göra sönder sitt täcke idag ute... Fastnat i benremmen på ena sidan och dragit med sig sidan framtills första magspännet... JIPPI!!!!
Vägrar köpa ett nytt då det är så bra och det var en sån reva som jag kunde sy... SÅ fram men nål och tråd och sy... Tog lite längre tid än vad jag trodde men nu är det gjort och blev rätt bra... tog runt 1 ½ timme... Men bättre att göra det ordentligt... Fast går det sönder igen nu så köper jag henne ett nytt... med kändes så onödigt när detta är köpt i våras...

Tog även bort benremmarna nu så nu har hon istället 2 svansremmar... En högt upp och sen en lägre så täcket inte blåser upp :P...

Fast jag ska inte klaga ändå... Hon går med Lillen som är unghäst och han har inte dragit sönder ETT enda av hennes täcken...
Han har inte ens dragit sönder sina egna... Duktigt kille, bara har haft andra som har ätit och dragit på hans.. Men inte nu längre när det bara är Sessan och Lillen ihop :)


Bild från i Sommras... Mina älsklingar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0