Dagens besök :)

Åkte iväg till Fjärås och HorseMarin idag... Det är första gången vi åker till Stefan Andreasson men iom att Anne tipsat om honom så kändes det tryggt.

Fick longera och springa lite med henne och han såg problemet iprincip direkt... Hon är otroligt stel. han kände över henne och i bogpartiet och över korset så var hon stenhård på höger sidan... Hade tom ont när han tryckte där och det är därför hon inte lägger nån vikt direkt fram när hon står still då det gör för ont.. Hon var stenhård i musklen på höger sidan... Så fick behandling med ljudvågor där och även på högersidan korset typ..

Sen så böjde han ALLA benen och då snackar vi till MAX.. Han var hård med böjningen men det hade han sagt till mig innan så var beredd... Och trodde nästan att hon skulle reagera men icke då... NOLL reaktion på alla fyra ben. Var en liten på höger kota bak men där behandlade dom henne oxå så det var ingetting som han sa.

Sen knäckte han även korset rätt tror jag det var och slog loss nått vid manken så spänningarna släppte där oxå så nu gör det inte ont när hon försöker jobba med ryggen :)...

Så nu har jag fått direktiv hur jag ska göra med henne och om 5 dar får jag rida igen ungefär som vanligt och den 27 okt ska vi tillbaka för en till behandling och kolla om det är bättre med musklerna...

Ska bli skönt att få komma upp i sadeln igen och spännande att känna hur hon känns nu :)





Ska trycka såhär mellan vid höger bogen för att få bort spänningarna... Ska trycka 3-4 min och öka trycket allt efter som...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0