dagens pass...

Red ju som sagt Sessan idag... och är himla nöjd med hur hon kändes...pigg och glad + jävligt på PÅ!!!

Red mkt övergångar och fokuserade på att få henne lite längre i formen... Gick sådär... men helt nöjd ändå med henne...

Hon flög ibland i luften och första galopp stunden så små bockade hon mest hela tiden men efter en skrittpaus och några halter så gick det att jobba henne...



En övning som jag gjordei galopparbetet var att på kortsidorna skritta henne i lite lägre form och sen i hörnen plocka upp henne och vid första bokstaven på långsidan så fattade jag förvänd galopp - galopperade hela vägen ner men fokus på att lägga ner henne i formen igen och sen bryta av till skritt vid sista bokstaven och sen fortsätta likadant på nästa...

Gjorde även så sen att jag fortsätte med den förvända galopp även under kortsidan och in på andra långsidan till 1/3 del ungefär sen bröt jag av och direkt in i en trav ökning... Gick riktigt bra det oxå... plus att man får dom att tänka framåt direkt efter avsaktningen så det inte blir dom där döavsakningarna som det kan bli ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0