Dagens ridtur...

Blev en tur ut iaf med Sessan... Kom på att dom hade dressyrlektioner i ridhuset och ok jag får ju rida där då oxå... Men valde att ta mig en tur ut istället... Hon lär ju gå i ridhuset hela helgen ändå...

Red ju Stora Berget och joggade rätt kravlöst och sen galopperade i samma stil... mest rullade på... men hade Sessan bestämma hade vi nog lagt upp tempot oftare än vad vi gjorde... vi göra några avsaktningar i både traven och galoppen för att återfå kontrollen hahaha... buse...

Men hon kändes fin även idag, även om hon trilskades lite då och då men det var bara för att jag ville ta det lite lugnare än vad hon ville...


Lillen fick vila idag... var skit konstig när jag kom och hade stått och dreglat såg ja... Reagerade inte ens när jag gick in i boxen... Men kollade igenom honom, kollade i munnen och kände längs strupen... tog även tempen och ingen feber... Men så efter en stund och lite massage över halsen så kom han igång igen.. Antagligen har han ätit grovfodret för fort och satt i halsen men klarat av det själv... han var pigg iaf när jag gick och stod även och busade med Carro när jag hade kommit tillbaka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0