Foderstat...

Har ju lagt till lite foder på lillen det senaste och nu tror jag faktiskt det blir vintervila på honom och då vill jag veta hur jag ska fodra dels proteinmässig men även energimässigt då han kan bli lite mkt när han vilar...

Mitt underbara Hippocampus finns ju inte mera så testade ett som heter Freefarm.se tror jag... men nää tack fattade inte ett dyft och enligt det verkade det som Lillen skulle klara sig på 11 kg av vårat hösilage utan nån kraft eller så... Det har jag väldigt svårt för att tro så fick låna en kompis foderprogram som gjorde det hela mera förståbart och väldigt lätt att bara slänga in fodert och så text på vad som fattades osv...

Iom med att Lillen går på fritillgång 27/4 på grovfoder så satte jag 15 kg då jag tror han sätter i sig ungefär den mängden. Sen 2 kg lusern då jag tror att jag måste få upp proteinet då han inte riktigt satt dom musklerna jag tycker han ska sen så växer han ju så det behövs :)

sen 1 kg müsli + 0.5 dl betfor ungefär så blir det en bra foderstat.. lite högt energi innehåll men det gör ingetting på hnom och blir han för pigg så drar jag bara ner på müslin... Men jag kommer få tillsätta Selen då det var en bristvara... så det får inhandlas...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0