Lusern...

Jag vet att bloggningen har varit väldig gles och ibland gått dagar mellan inlägget men ibland får jag liksom inte till det och sen så blir det inte så innehållsrika inlägg när man sitter med appen så sorry jag ska bättra mig :)

Idag så har jag varit och köpt mera foder och idag fick även lusern pellets hänga med på kvittot... Har ju sen 1½-2 månader fodrat Lillen med kraffts blå müsli som jag alltid har fodrat med innan ( 7 år). Det är en super bra müsli utan havre som verkligen innehåller det mesta som får min lilla pojke att må bra, har alltid fått beröm om hur fin och blank Sessan var i pälsen och det ligger ju mkt i fodret så... Lillen funkar oxå bra på detta och då han oftast blir lite för sprallig av havre så fick även han gå på detta.
Så då har han gått på den müslin, betfor, salt, kalk och fri tillgång på hösilage dygnet runt... Men har tyckte att han har byggt muskler dåligt och förstod att för just muskelbyggande så behövs det nog mera protein än vad som finns i våra hösilage så blir att jag lägger på lusern... Detta är oxå för att fylla ut när jag drar ner på müslin nu när vintervilan börjar om någon vecka... För då kommer betforn halveras och müslin lär gå ner rejält då han brukar oftast bli lite hajpad när han vilar annars...

Så nu blir det att skriva av analysen och räkna på foderstat imån när jag kommer hem... Har en viss känsla av att jag kommer få tillsätta Selen men det ser vi då :)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0