Dag 1 - Presentera mig och min häst

Dag 1 - Presentera mig och min häst


Jag heter My Jansson men dom flesta kallar mig Mysan tom min tränare;). Är av årgång 90 alltså 20 år, 21 iår shit börjar bli gammal ;) fyller år den 10 juni och är då förstås tvilling.
Kommer från Lerum (göteborg) men flyttade ner till Falkenberg i februari förra året, Har även en helt underbar pojkvän som bor nere i lund så det spenderas en del tid där nere oxå.

Pluggar Samhäll - ekonomi på Torsås gymnasium (distans)
Har ridit sen jag var 3, fick dispans på ridskolan så jag kunde börja rida där innan jag var fem... började typ vid 4 kanske.. fick första medryttarhästen när jag var 6 kanske, sen vid 9/10 så började jag rida andras hästar. hade första foderhästen när jag var 11 år och sen hade jag en till innan jag hösten 2003 fick Sessan på foder.

Har jobbat som hästskötare/groom i två olika stall - båda hoppstall. Klipper även andras hästar och tränar andra men även tömkör andras hästar ibland. Detta ligger dock på is just nu pga flytt och hälsa.



My Beauty eller Sessan som hon kallas är ett svart sto född 1998 och har varit hos mig sen hösten 2003 då jag fick henne på foder för att julen 2004 få henne i julklapp. Hon är en korsning mellan arab, connemara och halvblod med okänd stam. Ett väldigt vackert sto som jag fått många kommentarer om hennes utseende då alla tycker hon är så fin ( skryt)
Jag har utbildad henne själv och hon har startat 1 m i hoppningen och gått LA dressyr. Hennes styrka ligger i markarbetet och i styrkeövningar då hon älskar att göra sånt. Hon är grymt snäll i alla hantering men kan vara svår i ridningen innan man hittat alla knappar osv.


Målet iår är att starta WE men även att få hoppningen att funka och även starta dressyr igen.


Lanzo eller Lillen
som nog alla mer känner honom som är min lilla prins. Han är född 8 maj 2008 och är ett sv.halvblod E: Livanos ue: Quite Easy och är skimmel som kommer bli vit rätt tidigt i livet. Ska kanske tillägga att han är en STOR herre som redan nu mäter 1.75 i manken :). Han blev inriden nu i höstas av mig och håller nu på att bli igång satt och utbildad av mig. Han är även löshoppad med goda resultat och många tycker han är fin :)
Han är något av en olycksfågel som slår sig rätt ofta men detta är nog pga hans stor kropp och att han inte ritkigt fått kontroll över alla ben än...
En super trevlig häst som har hela livet framför sig och jag som lägger banan för den.

Målet iår är att gå 3 års test i vår.





Dag 2 –
Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 – Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0