Dag 9 – Mitt bästa hästminne

Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Gud vad svårt... Ska jag välja nått så speciellt så måste det vara när jag träffade Sessan och Lillen första gången...

Sessan kommer jag nästan ihåg varenda tanke och ord som växlades under den tiden jag provred... Hur lycklig jag var och sprallig över att äntligen få nått som bara jag tog hand om...

Minns att hon var jätte ful när hon togs in, sår i ansiktet och lång man osv... Första tanken var faktiskt att henne vill jag inte ha !

Men så provred jag henne och hon var så pigg, glad och posetiv inställd till allt... Hon gick inte att galoppera på då hon bara bockade men ändå kände jag nånslags samhörighet med henne som gjorde att det sa klick...

och så orolig när ägaren tvekade på att skriva på kontraktet, har för mig tom att jag fällde en och annan tår då... Sen när han sa att han skulle köra hem henne till oss dagen efter (söndag) så blev jag överlycklig...
Sen dess har det varit vi...
Hon var mitt lilla renoveringsobjekt :)
 
inte riktigt den första bilden men den första som är sparad...




Bästa minnet med Lillen var andra gången jag träffade honom - när vi hade bestämt oss för honom... Då hade han varit på skara i 5 dar och precis fått kommit hem och han var så himla söt, var sån häftig tanke att denna krabaten ska jag forma och lära så han blir en bra och utbildad häst...
+ att han var så grymt fin även när han var liten gjorde ju det hela inte värre ;)







Dag 1
- Presentera mig och min häst
Dag 2Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 – Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0