Dagens pass...

Hann bara med Sessan idag innan dressyrträningarna började, visst jag får ju använda ridhuset ändå men att gå in där med en sprallig unghäst är faktiskt respektlöst tycker jag så Lillen fick vila idag...

Red dressyr i ridhuset, har ju bytt till ett 2 delat pelham nu och tycker faktiskt hon känns bättre på det. Får lite mera fint stöd när jag bara rider på bett tygeln än när det är rakt...

Red med fokus på att hon skulle gå framåt och inte krulla ihop sig och det gick riktigt bra, så fort hon försökte krulla så tryckte jag på och tvingade fram henne och hon svarade bra nästan varje gång, nångång så stretade hon emot lite men då var det bara att öka trycket så slutade hon... Red med volter och raka spår, blev några slutor och öppnor men inget överdrivet.
Galoppen var hon helt ok på där stod hon emot en del men stundtals så var hon riktigt trevlig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0