Dagens pass...

Är faktiskt rätt lyrisk efter båda hästarnas pass... båda var super var verkligen super fina och kändes som en morot till mig själv att det känns som vi är påG igen...
Men tar er igenom deras pass försig...


Sessan fick gå på linan exakt som schemat sa (tror jag) och med inspänningar och hon var helt otroligt fin i skritten och traven, galoppen var lite knackig och hon stod emot en del innan jag fick fram henne men shit va fin hon var i traven och verkligen lyfte och travade igenom hela kroppen :) och hade ett påskjut bak som såg riktigt bra ut...

Jobbade mkt med att hon skulle jobba framåt och verkligen jobba i en önskad form som idag var lång och låg... Galoppen satte hon emot sig en del, slog med huvudet och stutsade mera men tillslut fick jag även detta igenom drivet och hon lugnade sig och jobbade istället...

Tror detta är sommaren 2009... kan även vara 2008...


 Lillen vågade jag mig upp på idag, var lite osäker då det var 2 andra hästar där men han var lugn när jag promenerade och dom andra två tjejerna hade koll på sina hästar och såg att jag hade unghäst så kändes lugnt...

Gick jätte bra att hoppa upp och han var så otroligt fin att rida... Lite mera alert och tog ett jätte fint stöd i handen och lyssnade mkt bättre på skänkeln än innan vilan.
Jobbade med lite volter och snett igenom osv, travade en långsida i varje varv oxå...

Är rätt fräckt hur mkt dom kan utvecklas av att få vila och smälta det dom fått vara med om under inridningen...
Innan vintern när jag red honom så var han bara lång och tog varken stöd eller skänkeln... NU gick han i form hela tiden i skritten och det enda jag gjorde var att lägga handen mjukt och driva fram honom... Han var pigg och alert i steget utan att vara stressad och skit mjuk att rida... Underbar helt enkelt <3


6 januari 2009 - Samma dag som han kom <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0