dagens pass

Idag som ni vet fick båda hästarna gå och är riktigt nöjd med dom båda två....

Började att rida Sessan och idag var det dressyr med lite mera press arbete... Skrittade fram en bra stund och var försiktig med att ta upp henne fram till galoppen... Jobbade mkt med att få fram henne i traven och att hon skulle trava på och sätta rejält under sig... Trampa på gjorde hon och undertrampet var ok en bit kvar innan jag blir nöjd...
Galoppen så red jag mest förvänd galopp då hon är lättast att komma åt då + att rider man förvänd galopp så gynnar det den rätta galoppen sen :) bara ett tips...
Jobbade den förvända och sen mitt på långsidorna byte jag sen en gång till rättvänd och galopperade nån volt och långsida bara innan jag byte varv och gjorde likadant i det...

Sessan var riktigt trevlig, lite spänd och höjde nacken ibland men kunde driva ner den och få henne att jobba...

Imån blir det nog ut en sväng om vädret tillåter annars blir det bara ett lättare pass inne...

Lillen gick ju idag oxå och idag var jag nervös då det var storm här och han var lite på tårna redan inne i stallet. Men han skötte sig prima och var lika fin som i tisdags, jobbade mkt med gas och broms och sen travade vi lite oxå... Han är faktiskt riktigt snygg under ryttare... Blir liksom nice då ;) ...
Han sparkade bakut några ggr men ingetting som berörde mig utan bara drev framåt och berömde honom när han gick framåt...

Imån får han vila för att på söndag gå en liten sväng igen tror jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0