Dagens pass...

Idag gick båda hästarna och var väl rätt blandade resultat men i helhet är jag nöjd :)


Sessan fick gå på töm idag, har ju lite gjort tisdagar till ridfri dag utan hon får gå på töm eller lina då och det funkar bra... Däremot gick det inte jätte bra idag, dels så var vi 3 stycken som tömkörde, skitlänge sen hon gick på töm och jag var väl inte jätte motiverad till det hela... Men stundtals var hos as fin och gick i den låga och runda formen som jag är ute efter när hon går på lina...

Men ibland bara hon kopplade bort mig och ville inte riktigt det jag ville... Men samtidigt så får man köpa det oxå, vet att hon är sån när hon haft off från tömmarna en längre period...
Jobbade sen under avskrittningen med lite kommandon från marken, tycker hon har lagt av sig lite av det nämligen så jag väckte den delev av hjärnan på henne igen hahaha

JO förresten hade en cavaletti serie på medellinjen som hon fick trava över några ggr... det gjorde hon däremot rätt bra :)





Lillen fick oxå gå idag och gud va fin han är!!! Så villig även om han slår ibland men han tycker det är roligt att få gå i ridhuset tillsammans med dom andra hästarna och få lära :)
Jobbade mkt med svängar och att han skulle vänja sig vid att ha min skänkel intill och tryck osv... Han gjorde det skit bra och riktigt lyssnade... Börjar mer och mer förstå bettets betydelse och leker med det vilket leder till att han tar stöd vilket leder i sin tur att han söker sig till form... Så himla härligt att bara sitta där med mjuk hand och driva.
Men ska poängtera att jag absolut inte har KRAV på att han ska gå i form, utan jag bara lägger handen och driver hononom framåt.

Så han är jag JÄTTE nöjd med idag. Sitter med ett leende bara jag tänker på det, så gött liksom att det går så mkt framåt...



Kan ju sammanfatta det hela med att Lillen kunde knappast gått bättre medans Sessan var bortkopplad ibland, helt enkelt en dålig dag men det har vi alla :)

Imån ska Sessan ut och skrittas, hoppas det inte blåser halv storm ute... Och Lillen ska få gå i ridhuset igen, vill helst rida ut honom nu men än så länge känns det tryggast inne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0