Dagens pass

Fick bryta schemat lite idag med Sessan och rida henne inne pga det kalla och grymt blåsiga vädret...

Hon fick som sagt gå dressyr och satte lite mera press på vissa saker idag... Började passet med att skritta henne i låg form i väldig sakta skritt, nästan som jag kontrollerade varje benrörelse. Jobbade på halva ridbanan och skrittade fram till B eller E och en bakbensvändning tillbaka och så satt jag så och red fram å tillbaka en stund...

Sen i traven så jobbade jag mkt med att ha kvar den låga formen och verkligen ha henne spikrak innan jag red som ett timglas... Skänkelvikning in till X från M tex sen en 10 m volt ut mot B och sen skänkelvikning ut till F igen...och samma sak fast från K X H...
Hon var riktigt fin ibland och sen satte hon emot sig ibland oxå men det var bara att driva igenom så gav hon sig. Och hon var helt underbar i formen och handen hela tiden... Fick även med mig bakdelen riktigt bra denna gången oxå...

Galopperade henne bara lite lätt i slutet då hon brukar spänna sig så efter galoppen så ville inte lägga in den idag... Får bli imån istället...

Hon hade förresten två små sår idag eller tre... Ett på ena framkotan och två på andra frambenet. Kronranden och kotan där oxå... Har väl lyckats med nått konststycke att slå sig...



Lillen fick gå efter Sessan och han var fin idag oxå... Lite mera på tårna och hoppade iväg några ggr när han gick förbi läktaren... han såg la spöken...
Gjorde även några galoppfattningar på honom och kändes helt ok... Första galoppfattningen så drog han ner huvudet mellan frambenen och små bockade men jag lyckades avbryta honom och börja om... BUSE hahhaha

Är lite små kluven om han ska få gå imån då han varit så duktig dessa 2 dagarna men samtiigt kommer han vila 1 ½ vecka så då hinner han ju ta igen sig... Vi får se imån..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0