Fredags passen för hästarna

Måste bara skriva om gårddagens pass med hästarna... mest med Sessan för hon var helt underbar att rida igår, kunde eg ridit hur länge som helst med ibland får man ju bryta oxå :)
Men första delen var det lite att rida igenom men sen när hon väl kom loss så var hon riktigt fin och jag kunde bara sitta och njuta... Red en del voltarbeten och ökningar/minskningar och mkt att hon skulle ha fokus på mig... Hon hade ett jädra svung i steget och drivet kom verkligen bakifrån och hon var fin i formen å allt :)

Lillen fick oxå gå och jissies vad kul han hade då... Sen går det ju att diskutera om jag tyckte det var så himla kul... Jävlar vad sur jag blev på honom några ggr när han sparkade emot mig... Fick tillslut ordning på honom och han lugnade något sådär ner sig :) Blev bara 15 min då det var andra där och kände att jag inte riktigt hade kontroll på honom när han satte gång så mao jag gjrode det jag skulle å gick fort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0