somnar...

Förlåt att uppdateringen kom så extremt sent men har haft för mig annat ikväll så skriver nu istället :)

Red dressyr med Sessan idag, var inte alls rolig ibörjan och låg mest bara på... Men drog på gramanen då kroppen inte orkar några tuffare pass utan den och då blev det mkt mkt bättre. Jobbade mkt med den kortkorta skritten mkt övergångar mellan skritt och trav - just att hon skulle ha en övergång som var aktiv och inte bara dö... Var riktigt trevlig tillslut där.

sen i galoppen så var det mest tänk framåt med lite ökningar osv... sen i slutet var det skrittpiruetter eller små små bakdelsvändningar som gällde... var himla fin där och använda endast vikthjälperna för att hon skulle flytta... gött...


Lillen fick oxå gå idag, tyvärr hade vi inte turen att få vara själva istället var det 4 andra hästar där!!! asså shet säger jag bara... En laddad unghäst, ösregn och så 4 andra dressyrdjur i ridhuset... Kan säga att han ställde sig och höll på rätt bra visa stunder men hade på nått sätt fokus på mig mesta delen av tiden... Lät honom springa på linan och bralla av sig en bra stund innan jag jobbade lite med kommandon på marken, ni vet dom vanliga bak och flytta osv... Jobbar då med ett dressyrspö och röst... Berättar mer om dett imån...

Nää nu somnar jag snart och får nog utveckla hans pass mera imån :) Har insläppet vid 14 då så uppdatering blir efter det men tror ni överlever :)

Kvällen har varit lugn här hemma, snackat med Simon och spelat lite... + nu filmtime :)

Natti Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0