SvRF välkomnar Working Equitation som ordinarie gren

Detta gjorde mig JÄTTE glad... Jag testade ju på WE i våras med Sessan och kan ju säga att jag blev fast... Har tyvärr inte tränat det för tränare något mera men lite då och då själv och målet är att faktiskt tävla i det så snart som möjligt - bara några träningar till för tränare tänkte jag :)

WE är nått som verkligen passar Sessan och på träningen tyckte tränaren att jag kunde lätt starta svår klass på henne iom vi behärskar allt man ska kunna i en svårklass...Så det kändes ju himla kul.
Hon har ju allt det där som man ska ha, lydnaden, fokuset, kvickheten - ja det som jag tyckte verkade behövas när vi tränade. Sen att hon reagerade lite på att jag drop upp en lans ur en fodertunna och skulle sätta en ring i galopp är ju en annan sak hahaha

Men ska faktiskt ta tag i detta snart och se om man inte kan komma iväg och träna lite för tränare och sen hitta nån tävling, tyvärr är dom ju väldigt få och man får åka riktigt långt då dom flesta är i 08 området om jag inte minns fel när jag kollade förra året men man kan ju hoppas på att hitta nått närmare :) Tror det finns i götet oxå...

Men här har ni iaf artikeln från förbundet :)

http://www3.ridsport.se/Tavling/Working-Equitation/Nyheter/2011/1-3/SvRFvalkomnarWorkingEquitationsomordinariegren/


Länk till WE egna hemsida:
http://www.workingequitation.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0