Bete

Sitter nu och letar lite annonser om sommarbeten i sommar och undrar vad tycker ni är viktigt om ni skulle skicka iväg er häst på bete???

Jag letar ju till min 2008 (lillen) och vill helst ha hästar i blandade åldrar från ung till lite äldre för vill att han ändå ska få lite gränser satta av en äldre häst... Sen så spelar det ingen roll för mig om det är blandat eller bara valacker

Sen vill jag att det ska vara rätt varierad terräng så det inte bara är slätgräs äng dom går på och så STORA yta så dom kan ströva och verkligen få röra på sig...

Vatten och daglig tillsyn är oxå jätte viktigt för mig... och att det finns skydd och då menar jag väl trädpartier osv...

Så vad som är viktigt för mig är:

Stort bete
Blandade åldrar
Vatten och daglig tillsyn
Skydd

Sen är ett jätte stort + om det är vid vattnet... Hade ju mina hästar vid havet förra året när vi flyttade hit och det är super...


Vad är viktigt för er???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0