Dagens pass...

Idag kan jag bara säga att jag borde fan ha pris... i tålamod... Var ju dressyr som gällde med Sessan idag och tog på det tredelade bettet med acchengrimma och längde lädrerna lite för att komma om bra... Och fy fanken vad hopplöst det kändes efter 20 min... Hon bara var så anti mig idag så jag var nära på att hoppa av och skita i det hela... brukar eg vara det bästa när det låser sig som idag men jag vägrade att se mig som förloraren så kämpade imot allt som hon gjorde dåligt och berömde allt hon gjorde bra...

Hon kunde gå med bra stöd och form och sen små öka för att det är jobbigt och tog jag en förhållning då så tvärnitade hon eller ställde sig... Och i vänstervarv där hon är stelare i så kunde hon plötsligt börja galoppera istället endast pga bekvämhet... eller kasta sig fram... Höll på att flyga 4-5 ggr men höll mig kvar och gav mig fan inte... Så red och kämpade i 40 min tills det började kännas i ryggen efter alla sparkar och ställningar så tog på gramanen och satte den i sidorna och tog sista 20 min med den och hon var riktigt fin då...

Tror hon bara behöver lite trimmande och få jobba mera så energin försvinner lite...

Kan iaf säga att jag var helt död efter passet på 1 timme men kände mig nöjd att jag inte gav upp...
Imån ska hon gå på linan tänkte jag får tragla igenom där lite oxå :)

Bild från i sommaras när vi spenderade några dagar hos min tränare Sandra Björneland då vi var där uppe och tävlade...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0