Huligan

Min fina lugna unghäst har plötligt förvandlats till en STOR HULIGAN!!!

Skulle ju longera honom idag men jag gav upp efter jag hade lett honom i ridhuset 10-15 min då han hade lyckats med det mesta i busväg, försökt sticka, explodera, stegra, bocka, sparka - ja listan kan göras lång och iom att den var två ponnyer där + sen kom den en till häst så kände jag att säkerheten inte var den bästa om jag skulle råka tappa honom så Pauline hjälpte mig ut från ridhuset och sen så fick det va för idag...
kunde inte ens släppa ut honom på linan :(

Ska låta honom gå på linan imån och förhoppningsvis så är jag ensam i ridhuset eller en till eller nått...
Han hade även lyckats slita sig från Jennie idag när hon tog in... Han hade blåst upp sig och hoppat omkring... Som tur var så stannade han bara några meter ifrån henne...

Så just nu har Mysan en size Dinosaurie Huligan i stallet som bara måste få utlopp för sin energi... Lättare sagt än gjort när man inte kan släppa honom nånstans och i hagen rör han inte på sig tillräckligt... Någon som har förslag på aktivitet???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0