Min fantastiska häst!!!

Sessan var helt underbar idag :) Hoppade i ridhuset idag - själv... verkade som den andra fick andra planer...

Första var vi lite många i ridhuset så la lite extra tid på framridningen... Red kanske 40-45 min innan jag byggde fram. Rätt vanligt jobb med sivärts, öka minska osv... Och i galoppen jobbade jag mkt med stor och rund galopp... Det gick skit bra och hon verkligen galopperade igenom kroppen...

Plockade sen fram så jag byggde en stuts serie med 4 språng... Första språnget var med bom- sockerbitar sen bom-stöd och sen sockerbitar igen och sist med bom- stöd... Ville ha med stöd så jag kunde höja varannan...

Hoppade detta rätt många ggr och så med paus imellan såklart, höjde upp till 1m på utsprånget och Sessan tog inte ens i när hon stutsande... Hur jävla fräsch som helst.

Det enda som var negativt var att jag måttade in alldels för mkt, satt och plockade och blev inte riktigt klar till första men sista gången jag kom så satte jag henne klockrent... Härligt...

Känns jätte skönt att hon är så fin och var med på noterna, är ändå 6 månder sen vi hoppade ordentligt... Ska försöka hoppa henne 1 gång i veckan eller iaf varannan :)...

Vi ska även göra lördagshoppning till en tradition då alla hästarna i vårat stall hoppades idag utom en så vi drar ihop och hoppar tillsammans nästa gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0