Skav av täcken???

Större delen av året så går ju våra fyrbenta med täcke på, tunna, tjocka, många, få ja listan kan nog göras lång för några av oss ;)

Och så dom har traditionella skaven... Visst man kan sätta på ett bogskydd men mina erfarenheter av dom är att dom inte gör någon större skillnad...

Har kommer några tips om hur man kan göra för att förebygga skav...

1 är att köpa täcken med glansig yte vid bogarna och ännu bättre att dom är helt glansiga närmast hästen... Detta gör att dom inte gör skav och sen att dom ligger mkt bättre, åker inte bak på samma sätt som ett tex med vanligt tyg eller flecce i...

Sen så kan man spraya pälsglas vid dom mest utsatta områdena och då ett som inte bara ger glans utan även mjukhet, massera in det ordentligt och sen applicera mera när det behövs...

Har hästen fått skav redan så kan man även gå på med Helosan salva ( hästägarens bästa vän?)...

Jag brukar använda dom har 3 olika pälsglans...

Emin -

 www.eminab.com/

Använder jag till vardags till man, svans och bogar...


Prob

http://www.emmi.se
Använder jag ENDAST på bogarna och sen vid tävling - typ det sista på knopparna... Annars ALDRIG


Den absolut bästa - Absorbine Showsheen Spray

www.ryttare.com

Används efter bad och inför tävlingar, ger ett super resultat och håller länge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0