täcken

Jag bara måste känner jag skriva om dessa täcken :P Ska faktiskt erkänna en sak... Jag har iprincip bara täcken från ULLARED :O... ok inte tävlingstäcken och sen två utetäcken och 2 innetäcken... Men annars är det bara Ullared som gäller... Vrf??? jo för dom är helt outstandig... Super passform, värmer bra, håller hästarna torra och är inte alls dyra... Jag har faktiskt aldrig köpt ett täcke över 1000 spänn eller jo nu ljög jag lite, tävlingstäckena är dom dyra ;)... Men inte annars... Lillen går med både inne och ute täcke från Ullared... Han kan gå ute en heldag i spöregn och kommer in lika torr som om han stod inne...

Samma sak med Sessan jag behöver aldrig vara orolig för att mina hästar ska vara våta å frysa då täckena gör sitt jobb....

Jag har aldrig varit den som köpt dyra täcken (utom tävling) och när jag väl köpt lite dyrare så har dom fan inte hållt måttet, antingen är dom helt fucked up i sizen eller så läcker dom som ett såll... Så köpte 2 från Ullared för kanske 2-3 år sen och sen dess har dom varit torra mina små älsklingar...

Så kan verkligen rekommendera deras täcken, har lite små udda utseende men va fan vem har sagt att man ska se ut som alla andra och sen har dom även passformar som funkar på hästar som ligger i mellanstorlekarna som sessan tex som ligger mellan 135-145 numera fyller ut en 145...

sen vad jag tycker är så skönt att går ett täcke sönder så är det inte hela världen utan man kan köpa ett nytt utan att plånboken blöder... Medans ett täcke för 2000 kr inte är det roligaste att se sönderslitet...

Så köp ullaredstäcken och lägg pengarna som blir över på nått roligare än täcken som jag själv hatar att köpa...


Täcken som inte tillhör Ullared är

Kl tävlingstäcke.
Pessoa tävlingstäcke
BoT täcke
SHire 400 g täcke
shire innetäcke
Catago inne täcke (tror jag det är)
Ettt tjock v täcke (kommer ej ihåg märke)
sen är det ett tunnt sommartäcke som inte heller minns märke på
och 1 flugtäcke...

tror det är dom som inte hör till Ullaredtäckena...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0