Hästarna idag...

Vilket helt fantastiskt väder det har varit idag så det fanns inte på kartan att jag skulle sätta mig i ridhuset och glo... Så blev en tur ut med Malin och Jennie, Första turen på mkt länge man kom tillbaka utan att man var halvt förfrusen... Utan solen stekte gott i ryggen och landskapet var så otroligt vackert... Nu längtar man bara ännu mera till vårens soliga dagar å att snön ska försvinna...




Min Lilla prins fick gå på linan idag igen, i ridhuset... malin var där inne med sin häst så han blev lite stirrig och blåste upp sig men lugnade ner sig tillslut och fick bralla å ha kul istället...

Lillen blir ju lätt sån att är det nått annat i ridhuset eller ute så kopplar han lite bort mig... Så brukar göra det jag kan för att få hans uppmärksamhet på mig och framför allt ha huvudet mot mig hela tiden...

Det är en sak vi ska jobba på från marken att fokus ligger på mig och det spelar ingen roll om det är 1 eller 4 hästar med i bilden utan det är jag som är huvudfokus... Lika mkt som jag lägger 100 % fokus på honom...

På tisdag ska han få gå igen men då blir det på tömmen... ÄR som ni vet inget fan av att longera men det har känts som en säkerhetsrisk att tömköra men nu så är det ju lugnt igen så nu lämnar jag linan och tar tömmarna istället :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur gick de med medryttar grejen?

2011-01-30 @ 20:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0