Dagens pass...

Måste få skryta men mina hästar har varit så himla fina idag så allt har känts riktigt kul idag...
iom att vi har fått ett sånt underbart väder i Falkenberg denna helgen så skrek hela kroppen NEJ till ridhus och ja till ute jobb...
Så båda fick gå ute idag:)

Sessan fick gå runt berget idag igen och jobbade en hel del på att verkligen få igenom vänstergaloppen vilket inte var det lättaste ska ni veta... Både hon och jag var trötta efter det jobbet med båda galopperna och jag fick henne att släppa riktigt fint...
Travade henne även liten på asfalten för att riktigt få igång blodcirkulationen i benen...

(OBS!!! Hästen måste vara i balans när man gör detta!!!)


Lillen skulle ju gå idag och jag vägrade ridhuset så fick bli en stund i paddocken istället... alldels själva utan nån annan häst... Första var han rätt spänd och kollade på sakerna runt omkring men sen började han lyssna och var riktigt rolig att rida :) Han ville busa hela tiden och små bockade när han fick chansen... Hela tiden med öronen framåt och små ljud för sig själv hahahha...

Testade att lägga galoppskänkeln några ggr och då tog han den nästan direkt... Lättlärd häst?! :)





Summan av kardimumma är iaf att jag är riktigt nöjd med hästarna idag och vi alla tre har fått njuta av den underbara vårsolen... Vilket för skit mkt just nu...

Gick faktiskt ett bra tag och pysslade i stallet innan jag red... gjorde hela stallet själv idag + tvättade en vägg i lillens box... Gjorde en i fredags och så en idag... bara två kvar ;) hahahaha

Och nu har även fönstrerna börjat vara öppna under tiden jag är där... det uppskattas kan jag säga er :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0