Dagens pass...

Känner mig nöjd med båda hästarna idag, tyckte att dom både gjorde lite framsteg och på nått sätt klarade saker som dom har svårt för...

vi börjar som alltid med Sessan...


Hon fick gå på linan som sagt och var himla fin från första början... Jobbade rätt länge men ändrade varv ofta och jobbade henne rätt varierat.
Skritten fick jag först henne inte riktigt att trampa under sig och samma med traven men med lite övergångar och öka å minska volten så jobbade hon super och verkligen tog i även när det blev jobbigt, vilket hon har svårt på just på lina... brukar bli att hon ökar å ökar...

Galoppen däremot så var hon fin direkt, tog för sig och fin i formen... Brukar nämligen ha svårt för att behålla formen i fattningarna men det gjorde hon hela tiden denna gången... Däremot så fick hon två galenattacker (en i varje varv) och gasade runt som den galenpannan hon är ibland... Tyvärr går detta över i panik tillslut och jag kunde inte ens komma nära henne utan att hon försökte fly eller skygga undan...
Efter lite lugnt prat med henne osv så fick jag komma fram till henne och vi började liksom om med hela jobbet...
Första slappna av i skritten, sen traven och sen galopp...
Galoppen i vänstervarv kunde jag testa igen men högergaloppen flög hon bara iväg från... även om hon höll och jobbade en stund i den så fick vi inget riktigt avslut i det hela där...
Men jag valde det själv att jobba traven lite xtra istället för att jaga upp henne med galoppen...

Det är ju lite så hon funkar min dam, hon kan få sina "panikattacker" och då får man liksom sänka kraven och börja om lite...

Men även om hon var lite krånlig just där så är jag mega nöjd med henne...



Lillen fick ut på en promenad och han var riktigt på i början och trippade mest brevid mig men på hemvägen kunde jag tom ge lite lina och hon gick å luktade lite här och där och stannade tom 1 gång för att kolla sig omkring utan att stutsa iväg sen.. Framgång!!!

Var kanske ute 30 min, det räcker för honom att bli trött i huvudet efter allt han ser och jag vill inte trötta ut honom allt för mkt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0