Dagens pass...

Hello vi kör la ett dagens pass nu :)

Vi börjar med Lillen för ovanlighetensskull... Han fick först gå 15 min i ridhuset - endast skritt... Jobbade mkt med att han verkligen skulle ta skänkeln och gå framåt + att rida lite mera vägar och få honom att lyssna på mig då han jag har märkt att han börjar lägga mer koncentration på annat vilket är = att han busar till det och blir lätt i baken då han oxå vill galoppera runt som dom andra gör vilket vi inte riktigt är redo för än på samma sätt...

Skrittade sen ut en 20-25 min med Sandra och Lady, skrittade förbi en stor gård som ligger på andra sidan vägen där det finns udda lukt och massa att kolla på speciellt HÖNS!!!
Kan faktiskt säga att jag spände mig lite när vi kom till dom men Lillen kollade lite snett på dom och skrittade fint vidare... Skönt!!!
Gick även över ett nedfallet träd eller han hoppade med frambenen och gick med bakbenen över... gulleplutt hihi

Är iaf riktigt nöjd med honom då han gick och sökte stöd på bettet flera ggr och blev rund och fin i formen... Kändes verkligen som han har gjort framsteg på denna veckan som han fått ta det lite lugnare på :)


Sessan fick gå lite lättare i ridhuset, fast med inriktning på att verkligen få loss den himla vänster sidan... Sessan är nämligen kroniskt högerställd, nää men hon på ett eller annat sätt alltid går lite högerställd även i vänstervarv, typ går som ett S i halsen, jobbar jätte mkt med detta och det har blivit mkt bättre men svårt att få henne riktigt ärlig i vänster...
Fick faktiskt loss vänstersidan tillviss del och hon riktigt ställde igenom förutom det lilla sista om man ska vara pettig vilket man ska vara...
Men det är bara att jobba på, detta är mkt därför jag longerar då det är lättare tycker jag att jobba loss det sista på marken...

Är nöjd med henne oxå även om jag tycker hon kunde tagit jobbet lite bättre men hon var duktig ändå :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0