Dagens pass

Hästarna idag var grymt fina även om dom vilat...

Sessan fick gå ett pass i paddocken men inriktning på att hon skulle att hon skulle vara mjuk och följsam.... Vilket hon var från första början... riktigt trevlig faktiskt... Jobbade bara skritten mest och joggade lätt i traven då kände att min krafter var inte stora efter en stund... men hon var riktigt fin å sitta på och stressade inte upp sig som hon lätt kan göra :)
Red en del volter och svaga öppnor, mkt så hon själv hade chans att börja lätt efter veckans vila...

Lillen fick longeras... Var lite nervös faktiskt iom att han senast sparkade en del + att han vila men nu var jag själv i ridhuset och han var stencool.... Hade även på inspänningstyglarna och först tyckte han att dom var smått konstiga och inte riktigt fattade men sen efter några varv på linan så förstod han och började jobba mera... Fick även ut honom på en stor fin volt vilket har varit svårt innan då han alltid gått och tryckt inåt...

Han rörde sig grymt fint och lyssnade otroligt bra på mina kommandon så som trava och galopp... I galoppen fick jag gå på honom lite mera iom han inte riktigt orkar bära upp sig och hålla galoppen men smackade på lite extra och sen när jag var nöjd bröt jag av honom så han inte blev allt för trött just i galoppen... Allt arbete ska ju vara roligt !!!

Imån ska båda gå igen... Tror att Sessan kommer få gå antingen på linan eller ridas ut och Lillen ska helst komma ut en sväng... Se om jag kan haffa någon i stallet som vill vara barnvakt :)





Kommentarer
Postat av: Evah

SV: Haha märker att alla som bloggar och skriver ett aprilskämt får höra det :P Människor tål inget och det är det som är det roliga, för allt är patetiskt när man driver ;)

2011-04-01 @ 14:31:06
URL: http://evaaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0