Fodertankar

jag fick stallets hösilage analys i måndags och satt och försökte räkna ut foderstaten på hippocampus... Men då det fattades vissa värden på pappret så gick inte detta.

Det jag däremot har förstått är att det är en massa energi men lite protein i hösilaget så kanske inte konstigt att Lillen varit som en bomb ibland...

har suttit och funderat lite fram och tillbaka då en i stallet fick tipset om att ta bort allt kraftfoder och istället ge protein i form av tex lusern.

Så jag funderar nu på om jag ska göra detsamma på mina, det är helt onödigt att ge Sessan en massa onödig energi i müslin om hon redan får det i höet...
Och Lillen behöver ju protein iom han växer - hästens byggstenar...

Så jag har bestämt mig för att ringa eller mejl Krafft imån och rådfråga om fodret. Och tror det lutar åt att jag tar bort allt kraftfoder och ersätter det istället med lusern + kanske mineraler till båda hästarna...

Men för att vara säker så rådfrågar jag som sagt, iom det är så viktigt med Lillens mat nu när han är ung så vill jag vara säker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0