Hästarna

Innan jag lägger mig så tar jag er igenom dagarna iaf för hästarna :)

Kan ju iaf säga att hästar har vilat idag och det har mysan lika så... legat som en död fisk i sängen hela dagen förutom en stund när jag fixade hästarna... Hoppas jag kan rida i helgen iaf... söndag då...

Hästarna mår bra och verkar funka himla bra på lusern, ska bara inhandla mineraler oxå... Lillen är mkt mera lugn och tillro, han har inte en massa överskottsenergi ... skönt!!!

Lördags så reds dom båda, Var väldigt posetivit förvånad över Lillen då han gick i ridhuset tillsamans med Lina och Sandra och kunde tom få honom att koncentrera sig + att trava runt utan att han blev helt koko :) Härligt...

Sessan red jag mest lite kravlöst, hade på gramanen och ville mest få henne att tänka framåt och neråt... riktigt mjuk och fin var hon vilket kändes himla skönt :)

Söndag så vilade Lillen och Sessan longerades, så himla fin hon var och jobbade riktigt riktigt trevligt i traven, i galoppen var hon fin oxå men en del att jobba på där fortfarande :)

Måndags så var det promenad med båda två... Jag tog Lillen och Simon tog Sessan, dom var super Snälla och Lillen gjorde inte ett skit... Å älsklingen var så duktigt med Sessan, var himla mysigt att se dom två ute och gå hihihi...

Tisdag fick dom gå på promenix oxå då vi var i götet hela dan ( läkarbesök osv ) Så Brosan red Sessan och jag ledde Lillen och ofc gick <3at me... Hade även sällskap av agnes och två av henne vänner + storm ofc...

Sen har faktiskt hästarna vilat onsdag, torsdag o fredag pga jag varit sjuk...

två av mina tre kärlekar på bild <3...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0