Lillens pass...

Gud va otroligt bra det gick idag!!! Lillen var bara så jädra fin!!! Hade ridhuset för mig själv nästan hela tiden iaf den uppsuttna och det gjorde verkligen susen. Kunde utnyttja hela långsidorna och jobba på att han ska gå framåt även när han busar...

Skrittade rätt länge och la ett mjuk stöd och drev rätt bra in i det, ibland tog han det och ibland inte men det spelar ingen roll man är glad för det lilla...

Sen i traven så var samma sak och så driva på... han skötte sig så himla bra även här, tom så han bjöd på och fattade galopp några ggr...

Och så gjorde vi några galoppfattningar oxå och han ville verkligen lära sig, fattade fel några ggr men iom att han är så ung och galopp med ryttare så nytt så spelar det ingen roll utan jag ställde mig upp i sadeln och drev på. galopperade hela långsidan och sen bröt av till trav och fattade ny galopp vid nästa långsida... Tror han fattade fel 2 ggr av 6 möjliga kanske... Så himla fin.. lyckades även hålla högergaloppen i 1 helt varv... Min duktiga polle :)

Är riktigt nöjd med honom idag och även om han busade och bockade osv så var det av glädje och jag skrattade mest, han måste ju få leka :)
Ska försöka komma ut med honom nån dag oxå så han behåller bjudningen framåt så den inte försvinner av allt ridhus arbete...

Tillbaka i stallet sen så var han riktigt trött och fick lite hö att stå å knapra på och det var mkt uppskattat ;) som jag trodde hahaha


Får se om han får gå imån eller om det blir en promenad ut, han ska iaf ut lite så han inte blir stel efter dagens pass...

Han är verkligen alldels perfekt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0