Onsdagens pass...

Jag bloggade ju inte igår... kände inte för det och var så otroligt trött så hoppade det helt enkelt...

Sessan gick på linan igår, kan la inte direkt ropa ut min glädje över hur fin hon var då hon nämligen var tvärtom... Helt ok i början sen bara hon slutade lyssna och stressade runt istället, precis som hon alltid har varit innan på linan... hoppas verkligen inte hon ska börja vägra lina igen...

Däremot var det 5 andra där inne så kan ju mkt väl ha varit det + att en person stod i ett mörkt hörn i ridhuset just där hon alltid kollar så hon var ju livrädd när hon gick förbi där tyvärr...

men men alla har vi våra dåliga dagar och detta var nog hennes...

Lillen skulle jag ju ridit och såg verkligen fram emot detta... Väntade lite tills det bara var en lugn connemara ponny i ridhuset, då tog jag ner honom men tror ni inte då jag har världens otur att det kommer två hästar till utifrån som ska ner och rida... Aja tänkte jag det får gå, men han blev livrädd för dom ute på gårdsplan och inne i ridhuset total exploderade han och ställde sig, hoppade och skuttade... som tur var hade jag på kedja så han började fokusera på den istället och jag ledde runt honom där 10 min sen gav jag upp...  Försökte inte ens sitta upp för han var så ur balans så att chansa skulle bara vara idiotisk...

Och vad för ridining hade det blivit om jag suttit upp??? ingen som skulle gett honom nått mer än bara förstört vårat arbete. så nää tog inte den chansen...


Visst ska dom lära sig att gå med andra hästar osv i ridhuset och jag tänkte hoppa upp om det itne vore för hur stressad han blev och risken för allt fint arbete vi gjort skulle försvinna...

Så han fick tyvärr vila...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0