Sjukling

sry verkligen för den utblivna uppdateringen dom senaste dagarna men jag är sjuk som ni vet och bara sätta mig vid datorn är en kraft ansträning som jag hellre lägger i stallet...
För hästarna måste ju ändå skötas även om man är sjuk men lite keligt att dom ska behöva vila så fick hjälp idag av Lina i stallet att rida Sessan... Lillen får vila tills jag har kraft att rida honom vill inte slänga upp nån annan på honom...
Det såg riktigt bra ut och Sessan verkar vara väldigt tillfreds...Blev ju lagom ridsugen när jag fick sitta på läkaren och kolla på :/ segt och då har jag ju ändå bara hållt upp 2 dar... Kul att ridsuget har kommit tillbaka tillsammans med det fina vårvädret :)

Igår så var ju hovslagaren hos oss på kvällen... Skodde om Sessan och satte framskor på Lillen... Han var riktigt snäll och förvånade faktiskt både mig och hovslagaren... Han tyckte att Lillen behövde skor bak oxå men ville itne utsatta honom för för mkt nytt + att Lillen är lite krånligare bak så var onödigt att utmana ödet när han ändå var så snäll fram... Så det blir nog nästa gång :)
Så nu fick han 2: or i storlek och sidokapor på skorna... Små söta hovar han eg har då Sessan går med 1:or... Men han trodde att vi kommer få gå upp en storlek nästa gång...

Så igår fick dom vila som ni säkert förstår, rider ju aldrig mina hästar direkt efter skoning/verkning...
Ni ska få bilder på Lillens skoning... + Sessans tänkte jag...

Imån vet jag inte hur hästarna går då jag lär ju inte vara piggare + att jag har utsläpp så krafterna lär ju tryta redan på morgonen... Men vi ser imån... Lillen skulle behöva gå faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0