Dagens pass

Båda fick gå idag... är fan rätt stolt över mig själv att jag klarade det... Har som ni vet så lever jag numera med en ständig värk och smärta i kroppen... Och idag så var jag så död och hade så ont efter jag ridit Sessan men jag tog ändå ner Lillen och red en stund...

Sessan gick i ridhuset som ni förstår och satans vad fin hon var... Hade gramanen på iom gårddagens panikattacker + att min kropp inte hade kraft till nått tjafs idag...

Men den hängde lös nästan hela passat... hon var så pigg på att vara med å jobba så var lysande hela passet igen, red rätt kravlöst ibörjan och flyttade för skänklarna, öka och minskade osv...

Sen på började jag lite piaff faktiskt... eller som jag kanske vill kalla det just nu tramp på samma ställe... Några steg räckte sen fram igen... Var grymt mkt ben som behövdes men vi fick till det ett par ggr... Bara att fortsätta öva, vi har ju lyckats för några år sen med det så here we go :)

Galoppen jobbades i princip bara på rakt spår och med byten... Hon hade as svårt att göra galoppombytet på rakt spår till högergalopp varesig det blev den rätta galoppen eller det förvända...
Fattar inte vrf för bytet till vänstergaloppen gjorde hon så satans fint och där var det bara en viktförflyttning och hon bytte... och då är hon ändå svagare i vänstersidan...
men men bara att fortsätta att jobba :) Tror jag jobbade runt 1 timme och nöjt varje sekund :)


Lillen fick oxå vara i ridhuset då det var becksvart när det var hans tur och han var oxå jätte trevlig idag... Han är så mkt mera med på det vi gör nu och gjorde 2 galoppfattningar och den första fattade han direkt och kom verkligen igång i galoppen... högergaloppen däremot fattade han men bockade sig bara igenom den hahhaa buse...


Imån vilar dom båda tror jag... Kanske blir en promenad tillsammans men det beror på underlaget, var ju snorhalt när vi åkte idag... men vi ser imån :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0