väder...

sry för att uppdateringen har varit kass idag men har inte haft nått att skriva om + att jag vart så himla trött idag så datan var inte prio ett :)

Stallet idag då... Tanken var ju att faktiskt låta dom helt vara idag... bara pyssla och göra iordning stallet... Men det visade sig att hästarna inte varit ute idag... pga vädret... så fick ta med dom båda på en promenix...

Gick ju bra men två smått laddade hästar i blåst är lite spänt... dom hade verkligen behövt vara ute... Känns sådär att dom stått inne hela dagen då hade jag haft möjlighet så hade jag ju självklart ridit dom istället men då ridhuset var bokat från 5 var det inte en chans att gå in där med Lillen och Sessan kunde ju ridits ut men hon funkar ju inte så bra i hård blåst så var faktiskt lite putt... En unghäst som Lillen är inte jätte kul att ha inne sen två igår och kommer inte gå ut förrens 9 imån...

aja dom båda ska ridas imån, är det uppehåll och blåsfritt så blir det paddock med Lillen och ridhus med Sessan tror jag... Hade varit skönt att komma ut en sväng med Lillen men vete fanken om jag har nån att rida med... Får se imån :)

Men dom fick iaf vara ute en stund med mig på promenad... Skötte sig bra men Lillen var ju lite bufflig som vanligt men jag har lärt mig kontrollera det hela nu så han lugnar sig och promenerar fint brevid en på hemvägen iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0