Dagens pass...

Nu äntligen blir det ett riktigt "Dagens pass" inlägg... ska vi börja med Sessan kanske?

Sessan fick gå i paddocken idag, på tredelat bett + gramanen. Började faktiskt med typ 30 min skritt då jag blev sittandes i telefon med en vän men det gjorde nog bara Sessan gått för shit va fin hon var att rida... Så mjuk och med på allt var hon. Var inget direkt styrkekrävande pass utan mera fokus på mjukhet och känna lite på vart hon stod just idag, har ju faktiskt inte ridit henne i paddock på 2-3 veckor eller nått... Eller Denise har men inte jag utan jag lagt fokus på jobb ute och långa skritturer med jobb... Men aa hon var grymt fin.

Red lite sidvärts, öppna, en del utåtställd för att verkligen få stödet på ytter sen även stärka upp vänsterbakben som hon är lite svagare i just nu...

Blev lite minskningar på volt och av och igångsättningar på minivolt i galopp som sen jobbades ur med en galoppsluta som hon satte galant... HÄRLIGT!



Lillen jobbade jag med visandet idag, känner att ridningen sitter så får lägga tid på det andra :) Gick mkt bättre än innan och idag hade jag honom vid bogen och fick honom att fatta vad han skulle göra men än är det lite jobb kvar... men vi har lite mer än 1 vecka på oss så detta ska vi nog fixa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0