Gårdagens dressyrpass

Lillen har varit lite tjafsig i munnen dom senaste två passen ( måndag och onsdag) så var lite fundersam om munnen spökade på honom men kände inga vargtänder eller liknade så då gick vi till nästa tanke att byta bett...

Rider ju honom på ett lite tjockare 3 delat men dropp i mitten och rörliga ringar och nu bytte jag till ett normalt tjockt 3 delat men med fasta ringar och oj vilken skillnad... Min mjuka stadiga kille var tillbaka och sökte stöd och sög på betet hela passet i princip... Kunde lägga ner honom super lätt utan att han blev hängande och han tjafsade ingetting... Tänk att ett bett byte kan göra så mkt...

Red som sagt dressyr igår... Fokuserade mest på att få honom fram till bettet och mellan hjälperna vilket jag tycker jag lyckades bra med...
Lyckades även få ut nått av traven vilken är våran svaghet då han är i obalans och så även jag pga hans störa rörelser...
Men jag fick ordning på honom ordentligt i höger och helt ok i vänster... Han är stackare i höger då jag orkar att stötta honom lite mera där än i vänster tyvärr... Men vi jobbar på...

Red mkt volter och lättare vägar + la in några ökningar vilket han inte riktigt fick ihop hehe...

Galoppen var han grymt fin i och sätter högerfattningarna bra nu men vänster är svårare och blir oftast förvänd dom första gångerna... Men det är bara att öva på :)

Så jag är jätte nöjd med honom och glad att det bara behövdes ett bett byte så var han som vanligt igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0