Hönät

Som ni redan vet så föredrar jag fri tillgång på grovfoder och iom att jag har en både stor och växande häst så är det ett måste, sen att han är svårfödd är ingeting som gör det hela bättre.
Så i måndags tog jag fram ett hönät och tryckte set fullt med hösilage och hängde in. Då jag inte får i han så mkt som jag vill annars + att han bara drar runt det i boxen och sen inte vill äta det.
Har ju haft honom på nät innan men så tog jag bort det när han blev lite bättre i boxen men nu måste han äta oxå...

Så fyller det just nu med 10 kg + 1-2 kg liggandes under som ett reserv lager om han skulle äta upp det i nätet. Och det har funkat bra. Har fått i honom runt 9- 10 kg dessa dagarna...

Hänger det självklart så att han inte kan fastna. Men sen till vintern får det bli ett annat då jag måste få plats med mera...
Sett har inneburit NO mord Ikeakassar för min del... Skönt!!! Dom är skit bra att packa i men när man ska få ner större mängder hö så är dom ju mördande, fråga mig jag vet... Packade 52 stycken påsar om dan med 6-12 kg i varje på mitt senaste hästjobb...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0