Långa tyglar...

Igår testade jag och Lillen på långa tyglar... Det är ju lite det nya modet och självklart ville jag testa.

Det gick bra, vi höll oss bara i skritt och gjorde lite volter och vägar. Det tog en liten stund innan Lillen riktigt förstod vad jag ville men när han väl fattade att jag skulle gå där bredvid så funkade det riktigt bra.
Han gick stundtals i en himla trevlig form och trampade på rejält... Han har ju redan ett enormt övertramp men nu blev det även tryck i skritten :)
Höll inte på så länge men det har effekt såg man.

Tror detta passade lillen då han måste släppa lite på hand bromsen och komma upp med ryggen mera och det känns ju som en bra början på marken :)

Så nu ska vi slänga in ett sånt här pass kanske 1 gång i veckan...


Kommentarer
Postat av: emelie

När jag jobbade nere i skåne för två år sen jobbade vi också med långa tyglar eller ja fria tyglar som dom sa där, riktigt bra arbetssätt måste jag säga :)

2011-11-02 @ 07:31:17
URL: http://teamemelielindberg.blogg.se/
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Nu har vi uppe en tävling om det nya Classic double pannbandet från Hansbo. Kika in om du vill tävla!

2011-11-02 @ 12:38:30
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0