Dagens pass 2/10-2011 - Lillen

Nu så äntligen lyckas jag skriva om dagens pass på rätt dag.

Idag var det Lillens tur att röra på sig och vi var på banan idag. Han var på sitt mera kaxiga humör vilket jag föredrar för det är då hans arbetesvillighet är på topp.

Jobbade med en del volter (20 m) i både skritt och trav och sen la jag in lite halter här och var. Jobbade även en del i trav då vi liksom är där nu i igångsättningen.
Han var grymt fin och posetiv, han tog sig ett jämnt och fint stöd och lyssnade riktigt bra får jag säga. Lite testade han igenom att sparka och bocka men det gör ingetting kan jag tycka så länge han inte gör det hela tiden.
Det jag "krävde" av honom idag var att koncentrationen skulle vara på mig och att gas + broms funkade och dom målen tyckte jag han uppfyllde med marginal.
Helt sjukt att han gick nästa hela tiden i en rund fin form och fick med sig både rygg och ben några ggr eller så ofta som han orkar.

Måste bara lära mig att rida i hans stora gångarter... Skritten går ju bra och där blir jag stabil i sits och lägger bara handen så tar han stödet. Men i traven som är GIGANTISK så blir jag lätt lite hård märkte jag då jag försöker hitta ett stöd med musklerna som oftast lyckas men ibland orkar jag inte hålla det. Men det är ju en övningssak antar jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0